Annons
Annons

Senaste

Vem går egentligen på dessa bluffar?

Fick mejl idag. Från Handelsbanken. Det är lite märkligt eftersom jag inte har någon av mina bankaffärer hos Handelsbanken. Det är också lite märkligt att språket i mejlet är lite konstigt på vissa ställen.
Och kanske är det lite märkligt att mejlet kom från adressen: [email protected]
Men det är ju gulligt att de är så bekymrade över min säkerhet.
Nu har jag fyllt i alla mina uppgifter och väntar bara på att en tjänsteman ska ringa upp mig så att jag kan lämna över kontonummer och kreditkortsnummer. Vad bra att man inte behövde göra det via nätet. Det känns ju mycket säkrare då…

Annons

 

Kära Kund,

Handelsbanken visar en stor oro och vill höja säkerhet och integritet i alla våra bankkonton. Vi skulle vilja fästa er uppmärksamhet på följande. Förra året hade Handelsbanken tillsammans med många andra svenska banker, flera storskaliga internet-bedrägerier. Det är därför vi de senaste månaderna, påbörjade ett stort projekt för att bekämpa dessa internet-bedrägerier.

Alla dina online-konton bör kopplas till en nyutvecklad säkerhetssystem, som möjligt gör misstänkta rörelser och utvecklingen i ditt online bankkonton snabbt spåras ned och lösas.

Det har visat sig att ditt online Handelsbanken konto fortfarande inte är utrustade med det nya säkerhetssystemet. Vi behöver 5-10 minuter av din tid att slutföra den här uppdateringen för att säkerställa att ditt konto uppfyller våra nya säkerhetsåtgärder.

Till att börja denna process, kan du använda följande länk: https://handelsbanken.se/upgrade

En tjänsteman från Handelsbanken kommer att kontakta dig efter uppdateringen för att slutföra hela processen. När hela processen är klar kommer du att fortsätta använda våra online banktjänster med stöd av ett förbättrat säkerhetssystem. Vi vill tacka er på förhand för ert samarbete.

Med vänliga hälsningar,

Kundtjänst

 

LÄS OCKSÅ

(0)
(0)



Annons


Annons

Senaste från allas