Annons
Annons

Senaste

Halv match – halvt pris? Inte det?

Jag har äntligen kommit på hur man får snabbare hjälp med kundserviceärenden. Ringde mitt favoritföretag Canal Digital igår. Fick prata med en väldigt hjälpsam tjej.

Ärende 1:
Jag:
Hej, jag skulle vilja köpa matchen mellan MFF och Kalmar ikväll men den finns inte på er sida?
Tjej:
Inte det, det var ju konstigt.
Jag:
Ja, det är det.
Tjej:
Då ska vi se… jag har den här!
Jag:
Trevligt men den finns inte på hemsidan, kan jag köpa den nu av dig då tack?
Tjej
(antingen tror hon inte på mig när jag säger att den inte finns på hemsidan eller så är hon bara inte speciellt serviceminded, eller en kombination…): Ja, hmmm… jag ska se efter. Vad är ditt personnummer?
Jag:
Det har jag ju precis knappat in på telefonen och avslutat med fyrkant för att mitt ärende skulle gå snabbare att behandla?
Tjej (fnissar lite okontrollerat): Jag kan ta det igen.

Annons

Suck!  Nåja jag fick till slut köpa matchen (tack så mycket för att ni kunde lösa det Canal Digital, hoppas att jag inte var till för mycket besvär?) men hon hade satt igång mig så jag kunde inte låta bli:

Ärende 2:
Jag:
Du, jag fick min senaste faktura från er igår.
Tjej:
Jaaaa?
Jag
(med mycket allvarlig röst): Det är fakturerat för en match mellan MFF och HIF för en månad sedan. Jag fick ju bara se halva matchen, tycker ni verkligen att jag ska betala fullt pris då?
Tjej
(Tror att jag av oklar anledning att jag inte såg matchen jag hade köpt): Det var tyvärr inte vårt fel att matchen avbröts utan det var faktiskt en kille som sprang in på planen! Kan du tänka dig!?
Jag: (börjar få svårt att hålla mig för skratt men har ändå ett par minuter kvar att slå ihjäl innan matchen börjar): Men jag läste någonstans att ni skulle stämma killen som sprang in på planen. Varför ska ni göra det om det inte är så att ni vill kompensera era kunder för att man inte fått vad man betalat för?
Eftersom jag märkte att Tjejen var väldigt trött på mig så lade jag ner när hon inte gav sig om min halva matchbiljett.
Jag hade dessutom helt fräckt valt alternativet ”teckna abonnemang” eller liknande i telefonen – man får alltid snabbare hjälp då eftersom de tror att de ska tjäna jättemycket pengar, tekniskt support brukar det vara lite längre kö till om man säger så…

Men tack för ännu en trevlig pratstund Canal Digital – alltid lika skoj! 😉

Och så vann ju MFF! 🙂

LÄS OCKSÅ

(4)
(0)



Annons


Annons

Senaste från allas