Annons
Annons


Kungsfoto borde byta namn till Krångelfoto

kungsfotos värdecheck

Nu är jag på krigsstigen. Att beställa skolfoto till sina barn är ett heltidsjobb. Minst sagt. Jag är så tokig på Kungsfoto nu så jag måste få skriva av mig.

1. Mina två barn fick tre olika inloggningar. En för varje barn och en separat för syskonbilden. Detta fast de sagt att syskonbilden skulle ligga ihop med det ena barnets, vilket den inte gjorde. Vilket innebar att jag var tvungen att kontakta deras kundtjänst för att kunna se bilden. Dessa tre inloggningar betydde i sin tur att jag fick betala 3 x porto eftersom de inte kan skicka allt i ett paket. Fast jag liksom har fått skaffa mig en inloggning i mitt namn, med mitt personnummer och allt.

Tips till Kungsfoto: Om ni vill behålla era kunder kanske man skulle kunna lägga förälderns alla barn på en och samma inloggning?

2. Eftersom mina barn sitter med när vi beställer foton och skolkataloger så kan jag inte beställa diverse ”prylar” med deras foto på då. Eftersom det är tänkt som julklappar. Så då måste jag betala 3 x porto igen när jag beställer dessa prylar.

Tips till Kungsfoto: Om ni vill behålla era kunder kanske man skulle kunna lägga förälderns alla barn på en och samma inloggning?

3. När jag skulle beställa dessa prylar fungerade absolut ingenting på deras helt värdelösa webbsida. Det var bara error, fel 500-sjuttioelva, det gick inte att skriva in texter och så vidare. Jag lade ner en massa tid på detta, testade med olika webbläsare och på olika datorer men inget blev som det skulle.

Till slut beställde jag halvfärdiga grejer från två olika inloggningar och svalde att jag måste betala 200-300 kr i porto totalt till Kungsfoto detta året.

4. Jag får sms och mejl flera gånger i veckan (sedan i början av september) om att ”Mina nya bilder har kommit”. Ett par brev har det också kommit. Sluta terrorisera mig! Jag har ju beställt både bilder, kataloger och prylar från alla tre inloggningarna. Vad vill ni jag ska göra? Köpa dubbelt av allt?

Tips till Kungsfoto: Sluta!

5. I går kom det ett brev. Kungsfoto beklagar att de haft tekniska fel på sin hemsida och för detta kompenserar de mig med 75 kr. Som jag alltså inte kan utnyttja nu eftersom jag redan beställt allting. Och denna checken kan användas efter den 15 november när de ”lanserar sin nya webbshop”.

Tips till Kungsfoto: Man kan kanske skriva på hemsidan att det är tekniska problem och be kunderna återkomma efter den 15 november?

Dessutom: Kanske är det ett tips att lansera sin nya webbshop innan flera tusen föräldrar som vill beställa bilder på sina sötnosar får hem trehundra lappar, mejl och sms om att ”det är dags att logga in och beställa dina nya bilder”?

Det var ungefär det jag ville säga. Känns lite bättre nu när vi har pratat om det.

Jag bjuder på tipsen och ser fram mot ett supersmidigt, bekvämt och billigt sätt att köpa bilder, block, nyckelringar och annat trams nästa år. God Jul.

 

I onsdags gjorde jag alltså tre beställningar. Sedan dess har jag fått ett mejl, ett påminnelsemejl, två sms och ett brev i brevlådan om att "mina bilder har kommit". JAG VET!

I onsdags gjorde jag alltså tre beställningar. Sedan dess har jag fått ett mejl, ett påminnelsemejl, två sms och ett brev i brevlådan om att ”mina bilder har kommit”.
JAG VET!

 

 

 

LÄS OCKSÅ

(28)
(0)



Annons

  • Carola Paro

    Vår stora är också fotad av Kungsfoto, vi är helnöjda med fotona. Vår lilla är fotad av Fovea, det är de sämsta foton jag någonsin varit med om. De tre enskilda vi får välja mellan: det första är taget precis när ungen säger något. Det andra ser ut som det är taget när hon sitter på toa… det tredje är bra men halva fotot består av bakgrund, de har beskurit det oerhört konstigt, ungen är liksom bara med på sidan av fotot.
    Gruppfotot är dock värst. Tre fjärdedelar av ungarna ser livrädda ut, står med uppspärrade ögon och/eller munnar, det är konstiga blänk (blixten?) på fotot och det är helt konstigt komponerat. Vi hade bara ett foto att välja på, trots att det enligt personalen klickats ett trettiotal. Jag har mailat och tyvärr finns det inga fler foton, fotografen har gjort sig av med alla som jag förstod det. Vilket leder till att min unges sista förskolefoto är det sämsta jag någonsin sett. De enskilda ska jag ta om själv, jag gör det bättre själv helt enkelt, men gruppfotot… Fy sjutton för Fovea!
    Kungsfoto har i alla fall flera alternativ på sina foton och när vi haft med dem att göra tidigare så har vi fått betala max två porton, trots flera utskick…

  • Det låter ju förfärligt med Fovea Carola. Själva bilderna från Kungsfoto är det egentligen inte något fel på, förutom att min ena dotter valde en blå bakgrund vilket resulterade i att hennes tröja bytt färg och att hon har blå slingor i sitt långa blonda hår 🙂 Men jag tycker ändå att det varit alldeles för mycket strul detta året. Det enda vi slipper betala porto för är skolkatalogerna, men dem väljer Kungsfoto att skicka i separata utskick fast man beställt dem ihop med bilderna så det är ju inte mer än rätt tycker jag 🙂

  • Carola Paro

    Jag vet att jag ringde Kungsfoto något år, då löste de det så att barnens foton kom i en leverans, syskonfotona i en annan… Så då blev det bara två portokostnader.
    Jag har dock aldrig beställt kringprodukter, så hur det fungerar kan jag inte uttala mig om.
    Vi testade byta bakgrund på vår storas foto i år, det hände inget med vare sig kläder eller hår, låter knepigt att det blev så för er. Ring och ifrågasätt!

  • Alice Edin

    Tydligen så kan man inte använda värdechecken på sina skolfotobilder, utan bara bilder som man själv beställer från deras webbshop. Lite lagom värdelöst.

  • Hej Alice! Ja, lite lagom värdelöst är precis vad det är… Till slut lyckades jag i alla fall slippa betala portot för syskonbilderna eftersom de borde legat ihop med en av döttrarnas bilder. Alltid något, man får vara glad för det lilla när det gäller Kungsfoto 😉


Annons

Senaste från allas